2 szalone lecz prawdziwe informacje o YouTube w NGO

Youtube jest jednym z potężniejszych mediów społecznościowych, do którego ciągle nie wszystkie organizacje pozarządowe są przekonane. Głównym argumentem przeciwko uruchomieniu kanału na Youtube jest czasochłonność i kosztochłonność tworzenia filmów. Argumentem za jest to, że Youtube w NGO daje niesamowite możliwości zbudowania zaangażowanej społeczności. W końcu Youtube jest kopalnią przydatnej wiedzy, z której codziennie korzysta kilka milionów osób.

Czym się różni zwykły YT od Youtube w NGO?

Zgodnie z obietnicami Google, jeżeli założysz konto w usłudze Youtube dla NGO, uzyskasz dostęp do funkcji szczególnie przydatnych dla organizacji non-profit:

  • Karty z linkami do dowolnych lokalizacji pozwalają skierować użytkowników pod dowolny zewnętrzny URL. To jest funkcja, która „nie społecznym” youtuberom otwiera się dopiero po uzyskaniu kilku tysięcy polubień ich konta.
  • YouTube Giving, które ułatwiają zbieranie funduszy i motywowanie darczyńców.
  • Akademii twórców, która zawiera lekcje dostosowane do potrzeb organizacji non-profit.
  • Dostępnych na całym świecie studiów YouTube Space, które umożliwiają nagrywanie i edytowanie filmów. Niestety najbliższe takie studio jest w Berlinie, więc dla polskich organizacji ta funkcja jest średnio przydatna.

Dla nas najważniejszym argumentem przemawiającym za tym, że Youtube dla NGO jest lepsze od „zwykłego kanału na Youtube”, było to, że pewne funkcje odblokowują się szybciej. Oznacza to nic innego, że możesz uzyskać dostęp do ciekawych funkcji bez osiągnięcia zakładanych rezultatów oglądalności.

Dlaczego powinieneś założyć kanał marki w Twojej organizacji?

Gdy poproszono mnie o założenie kanału na YT w mojej organizacji byłam zupełnym „świeżakiem”. Bardzo chciałam to zrobić dobrze, ale YT zdecydowanie nie był „moją platformą”, z której bardzo rzadko korzystałam. Oczywiście miałam już założone konto google, ponieważ moja organizacja korzysta z Google Workplace w programie Google for Non-profit. Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta google lub nie masz konta we własnej domenie to koniecznie musisz je sobie założyć. Najlepiej z powiązanym mailem @twojadomena.pl. Pamiętaj, że organizacje pozarządowe taką usługę w google mają za darmo.

Kolejnym krokiem jest założenie Twojego kanału na Youtube. Dzięki temu uzyskasz dostęp do takich funkcji jak:

  • subskrypcje kanałów;
  • możliwość komentowania filmów;
  • możliwość zapisywania filmów do późniejszego odtworzenia;
  • streaming wydarzeń bez ograniczeń czasowych.

Z pewnością własny kanał daje więcej możliwości, ale ja z nich nie korzystam. Na własnym – prywatnym kanale nie publikuję filmów, ponieważ nie mam takiej potrzeby.

Mając już dostęp do Youtube powinieneś założyć kanał marki dla Twojej organizacji i dodać do niego administratorów.

Dowiedz się jak założyć kanał marki na Youtube

Wielu administratorów na kanale pozwala na współpracę różnych osób i wspólne budowanie naszego kanału. Pomaga również w sytuacjach trudnych – gdy rozstajesz się z kimś w burzliwy sposób – po prostu zabierasz mu uprawnienia do zarządzania kanałem.

Pamiętaj jednak, że głównym administratorem powinieneś być Ty lub inny członek zarządu, a w ogóle to dobrze by było aby YouTube w NGO miało minimum dwóch administratorów. Reszta osób korzystających z Twojego YouTube powinna mieć niższe uprawnienia, tak, aby niczego przez przypadek nie zepsuć.

Mam nadzieję, że czujesz się zachęcony do założenia Youtube.

Powodzenia!

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *